Van egy üres lakásom hogyan adjam ki?

A ebben a podcastben az instagramon kapott kérdést válaszolok meg: Van egy üres lakásom. Hogyan adjam ki? A teljes podcast a szöveg alatt hallgatható meg.

Fókuszáljunk rá a kiadásra visszatérve a nulladik lépésre, ez egy üzleti vállalkozás az, hogy kirakunk valamit valahová és várjuk, hogy legyen érdeklődőnk. Sok esetben működik főleg, ha felívelőben van a gazdaság, de alapvetően igenis kell egy fókuszt tartanunk legalább és hetente egyszer kell vele 2-3 órát foglalkozni. Nem elég az, hogy kitesszük a hirdetést és a molinót. Hanem nézzük meg azt, hogy kinek lehet hirdetni mondjuk el mindenkinek, akivel találkozunk, hogy van egy kiadó lakásunk, ennyi négyzetméteres nagyon jó helyen van jó ár érték arányban.

Ha kiraktunk a molinót és elkezdtünk gondolkozni azon, hogy mi miatt nem tudjuk ezt kiadni és remélhetőleg összejött egy pár dolog. Ha nem jött össze egy sem akkor csak tegyük ki és nézzük meg hogy mi történik.

Most jön az, hogy összeszedtünk, hogy mi az, ami le van zárva és mi az, ami nem a következő pedig az árnak a minél konkrétabb meghatározása. Szokták mondani, hogy nézzük meg a nagy oldalakon a hasonló ingatlanokat mennyiért árulják, ez jó, de sokszor becsapós lehet mert lehet, hogy hosszabb ideje vannak piacon. Ami szoktam javasolni az az, hogy ne csak a nagy oldalakon keresztül nézzük meg hanem pl a Facebook market place-en. Egyrészt nézzünk rá ott, hogy mióta vannak ott fent a hirdetések. Vegyük azt is figyelembe, hogy nem biztos, hogy annyiért fogjuk tudni kiadni és az árat azt ne az alapján határozzuk meg hogy éppen nekünk most mennyi pénzre van szükségünk, ez a másik nagy probléma. A cégek sem az alapján árazzák be a termékeiket, hogy éppen nekik vagy a gyerekeinek mire lenne szükségünk, hanem egyszerűen megnézik, hogy ki mennyit hajlandó adni érte. Itt érdemes azt is belevenni, hogy ezt a faktort zárjuk ki belőle.

Miután megnéztük az árakat tegyük fel a hirdetést azon az áron, amit a hirdetőoldalakon találtunk adjunk neki egy hetet, én annyit szoktam adni, hogy mennyi reakció jön rá. Egy hét után már látjuk, hogy azon az áron érdekli-e az embereket vagy nem.

Ha nem akkor érdemes az áron módosítani azért, hogy minél kevesebb ideig álljon üresen az ingatlan.

Nézzünk meg kreatív módokat arra hogyan tudjuk hirdetni. Ha a házban van faliújság akkor tegyük ki a másik lehetőség pedig az, hogy a lakás funkción túl még milyen más funkcióra lehetne használni. Irodának megfelelő lehet-e. Általában a bútorozatlan lakás irodának is sokkal nagyobb valószínűséggel kiadható hogyha van benne ágy akkor az már kicsit neccesebb. Lényegében hogyha ezeket a pontokat tartjuk és beletesszük az energiát akkor ki fogjuk tudni adni azért, mert ez van a fókuszunk középpontjában. Ha mindennap teszünk valamit azért, hogy kiadjuk azt a lakást akkor előbb utóbb ki fogjuk adni vagy jön érdeklődő.

#ingatlandiplomata

<