Lakás- és ingatlankezelés

Van saját tulajdonú épülete, de az ingatlankezelés nem tartozik a fő profilja közé? Átláthatatlannak, káosznak tűnnek az ingatlanügyintézéssel kapcsolatos folyamatok, ezért jól jönne a segítség? Valaki aki mindent tud, ért és el is intéz?
Cégünk pontosan az ilyen helyzeteket oldja meg, hogy Önnek ne kelljen napokat eltölteni az utánajárással, egyeztetéssel és folyamatos ügyintézéssel.

Az ingatlankezelés során felmerülő feladatokat teljeskörűen koordináljuk, menedzseljük. Kezdve a közműátírástól, a bérbeadáson át, egészen a bérlők kereséséig, bérleti díjak szedéséig, vagy az ingatlan felújításának levezényléséig.

Ismerje meg portfóliónkat részletesen

Birtokbaadás végigvitele

A birtokbaadás menedzselése során előkészítjük az összes papírt, formanyomtatványt, a jegyzőkönyvet és a leltárhoz szükséges papírokat is. Sőt ezt nemcsak ügyfelünk részére tesszük meg, hanem a másik félre nézve is. Összegyűjtjük, hogy neki hol és mit kell kitöltenie, aláírnia, ezzel is gyorsítva a papírmunkát és elkerülve a felesleges köröket.

Közműátírás

Végigvezetjük az átírási folyamatot minden érintett szolgáltatón, egészen az első kapott számláig úgy, hogy a közműszerződések aláírása és visszaküldése is megtörténik.

Tapasztalataink szerint egy ingatlan adás-vétele esetén vagy bérbeadásakor minden fél jellemzően csak az ügyvédi szerződésre koncentrál és kevésbé foglalkozik az utána következő átadás-átvételi jegyzőkönyvvel és a közműátírással. Emiatt a feleknek rendszerint újból találkozniuk kell.
Gyakori hiba az is, hogy a jegyzőkönyvben rossz mérőóraállás található, vagy a közműszolgáltatók formanyomtatványához további aláírások, konkrét adatok (például, hogy milyen címre küldjék a végszámlát) szükségesek. Nem beszélve arról az esetről, ha több tulajdonos, illetve haszonélvező is érintett az ügyletben, ugyanis ilyenkor bővül az adminisztráció, az aláírandó papírok köre, és ezzel együtt sajnos az ügyintézés ideje is gyakran kitolódik.

Azt valljuk, ha csinálunk valamit, akkor azt csináljuk jól! Felkészülten és pontosan dolgozunk, előre elkészített papírokkal, hogy a közműátírás teljes folyamata gyorsan és felesleges plusz körök nélkül végbemenjen.

Bérlőkeresés

A bérlő keresése során a legfőbb célunk, hogy a megfelelő bérlőt találjuk meg az adott ingatlanhoz. Ez nem a legelső, éppen betoppanó érdeklődőt jelenti, hanem azt az ideális jelöltet, aki a tulajdonos igényeinek, elvárásainak leginkább megfelel.

A bérlőkeresés folyamata, jellemzői:

  • Ahhoz, hogy pontos képet kapjunk ügyfelünk elképzeléseiről, minden esetben előzetes igényfelméréssel és elvárásegyeztetéssel kezdünk.
  • Tapasztalataink és rutinunk lehetővé teszi, hogy abban is segíteni tudjunk ügyfeleinknek, hogy nem csak hagyományos csatornán keressük meg az érdeklődőket, hanem alternatív lehetőségeket is felkutassunk.
  • Amikor ígéretes jelöltek tűnnek fel a láthatáron, minden esetben leellenőrizzük őket, hiszen közös érdekünk, hogy pontosan tudjuk, hogy ki is fogja használni az ingatlant.
  • Végül, ha megtaláltuk a tökéletes bérlőket, akkor ügyvéddel, közjegyző előtti szerződéssel biztosítjuk, hogy a tulajdonos is jól aludhasson, hiszen ez mindannyiunk közös érdeke.
Bérleti díj beszedése

Ingatlan gondnokságként működünk és vagyunk jelen mind a tulajdonos, mind pedig a bérlő életében. Szinte észre se lehet venni minket, mégis mindenről tudunk és mindig ott vagyunk, ha kell. Együttműködésünk keretében minden hónapban ellenőrizzük, hogy a bérlő megfelelően használja-e az ingatlant, fizeti-e a közműdíjakat. A fizetendő rezsi számlák hozzánk érkeznek be, amelyeket mi számlázunk tovább a bérlőknek, az esetleges későbbi problémák elkerülése végett. Természetesen ezt a lehető leggördülékenyebben tesszük, semmiképp nem zavarva a bérlők nyugalmát.

Felújítás menedzselés

Egy frissen felújított ingatlan azon túl, hogy egyedi igénye szerint került kialakításra, mágnesként vonzza a jobbnál jobb érdeklődőket is, egy esetleges eladás vagy kiadás esetén. Mindenre kiterjedő kalkulációt készítünk a felújítás kezdetén a teljes folyamatra. Csak akkor indítjuk a felújítást, ha zöld lámpát kap a projekt.

Amikor felújítást menedzselünk, akkor szeretünk lakberendezővel együtt dolgozni, aki az elképzelések, igények egyeztetését követően látvány- és kiviteli terveket készít. Árajánlatokat kérünk be általunk jól ismert, többször alkalmazott kivitelezőktől.

Ellenőrizzük az épület állapotát és javaslatokat teszünk arra, hogy milyen közmű elemet lenne érdemes a felújítás alkalmával együtt, egy körben cserélni. Például víznyomócsőcserét a konkrét szinten, különböző vizesblokkok csöveinek cseréjét, vízvezetékek cseréjét, vízmérőóra áthelyezését a kényelmes hozzáférhetőség érdekében.

A teljes felújítás során végig jelen vagyunk és együttműködve a kivitelezőkkel választjuk ki a bekerülő anyagokat, bútorokat, ellenőrizzük és dokumentáljuk az elvégzett munkákat, azok minőségét.

A felújítás végén teljes dokumentációval és számlamásolatokkal rendelkezünk, amit átadunk az ingatlantulajdonosnak.